>…Mutsuzluk…

>

Bugün aslında Mutluluk filminden bahsedicektim ama ben bu filmin tam tersi bir havadayım, mutsuzum… Çünkü canım oğlum hasta… Bu sabah gözyaşları içinde işe geldim. 18 yıldır yanımda olan, her anıma; sevincime üzüntüme, kahkahalarıma, depresyonlarıma, aşklarıma, ayrılıklarıma, benimle ilgili herşeye hatta en özel şeylere şahit olan minik kedim Tekirim hasta… Yaşlılıktan ötürü böbreklerinde ve karaciğerinde büyüme var. Veterinerimiz Talat Bey bizi elinden geldiği kadar teselli etmeye çalıştı, normal bir kedinin ortalama ömrünün 12 yıl olduğunu, Tekir’in bunun çok çok üstünde yaşadığını, bundan sonra kalan ömründe de elimizden geldiği kadar ağrılarını dindirmeye çalışacağımızı söyledi. Biliyorum her canlı gibi o da bir gün bu dünyadan göç edecek ama ben onunla vedalaşmaya henüz hazır değilim. Kedi köpek sahibi olmayanlar için bu yazı eminim çok anlamsız gelecek, insanlar ölüyor bir kedi için üzülmek niye diye düşünecekler. Ama o benim için hiçbir zaman sadece bir kedi olmadı, o bizim ailemizin bir parçası oldu… Tekir küçüklüğünden beri hiçbir zaman mutlu bir kedi değildi, hep huysuzdu, hep bir isteği vardı ama ben yine de ona yeterince iyi davrandım mı, yoksa bencilce davranıp onun özgürlüğüne mani mi oldum diye düşünüp kendimle bir iç hesaplaşma yaşayacağım. Biliyorum hiçbir zaman bunların cevabını alamıycam ama tek dileğim canım oğlumun çok fazla acı çekmemesi ve onu üzdüysem eğer beni affetmesi…
Tekirim seni çok seviyorum…
Advertisements

31 thoughts on “>…Mutsuzluk…

  1. >tatlı nonim çok üzüldüm :(sen tekire hep çok iyi baktın, kumları mamaları onun seçtiği gibi oldu, kaprislerini herzaman çektin… hiç kolay değil bence tekir gibi zor bir kediyle yaşamak ki sen onu bu kadar severek hayatını geçirdin..için rahat olsun canım,bence tekir çok şanslı bir kedi.dilerim çok acı çekmez…bizimde kuşumuz vardı, o da diğer kuşlara oranla rekor bir süre yaşamıştı.. ne kadar zor olduğunu tahmin edebiliyorum …keşke elimizden bişey gelse :(mrl

  2. >Canim inan cok uzuldum, elimde olsada onun acilarini dindirebilsem, daha uzun yillar yasatsam..neler yasadigini cok iyi anliyorum (ilk kedimden dolayi), ama bazen elimizden bir sey gelmiyor, ne kadar istesekte….Dilerim cok aci cekmez, cok uzuldum tekir icin.

  3. >noni seni cok iyi anliyorum.. misket hapsursa ben de hemen pinpiriklenirim..uzulme, tekir mutsuz olsa depresyona girer ve 18 yil yasamazdi demek ki sen ona ciddenn cok iyi bakmissin.. insaallah daha az aci ceker tekir ve mutlu gunlerinize donersiniz

  4. >noni, bende bir kedinin aslında bir kedi olmadığını evin bir ferdi oldugunu çok iyi bilenlerden, yaşayanlardanım.umarım herşey iyi olur canımama talat bey çok iyi bir vet onu diyebilirim sen zaten biliyorsundur için rahat olsun.

  5. >Nonicim çok üzüldüm, tekir çok tatlı bi kedi, ben bile sanki onu daha önceden görmüş, sevip okşamış biri gibi hissettim kendimi. Umarım ağrıları diner. Sen onun o kadar yıllık bi arkadaşı olarak onunla herşeyini paylaşmışsın, o da eminim bu durumdar çok mutludur. Ne diyeceğimi bilemiyorum, zor bi durum, olabileceğinin en iyisi olsun, Tekir acı çekmesin…ve gelişmelerden haberdar et canım…

  6. >:((((( Vu evden di$ari cikmamaSina ragmen o kadar cok operaSyon gecirdi ve biz onu kaybetme tehLikeSi ya$adik ki hiSlerini cok iyi anniabiLiorum nonicim.Sakin oyLe du$unme, hatta oyLe du$undugun icin ben Senin normaLden de fazLa Tekir`in uStune du$tugunu ve eLinden geLeni yaptigini du$unuorum. in$ cok aci cekmez ve oLabiLdiginCe cok sizLerLe birLikte oLur.~Serra

  7. >Canım bende tekiri tanıyan biri olarak çok üzüldüm, seninde ne kadar üzgün olduğunu bugün gördüm, hiç kolay değil 18 yıllık arkadaşının diyecem artık böyle görmek, canım yapabilecek birşey yoksa onunla daha çok vakit geçirmek sana belki daha iyi gelecekttir.Ona da çok iyi baktığını biliyorum ben, en iyi mamaları aldığına şahitim böyle düşünmene hiç gerek yok.Çok çok geçmiş olsun.

  8. >Hay Allah çok yaşlıymış tatlı şey, gerçekten umarım fazla ızdırap çekmez.. “Haşmet Babaoğlu” ‘nun kedisinin ölümüyle ilgili çok sevdiğim bir yazısına link veriyorum..Engin Ardıç’ ında vardı böyle çok güzel bir yazısı bulabilirsem eklerim…

  9. >Nonicim, çok üzüldüm.. Bir sürü şey yazabilirim şu an ama ağlamak istemiyorum daha fazla.. Üzülme demekten başka birşey gelmiyor elimden maalesef..

  10. >eminim yanında olmaktan mutluluk duydu…seninle arkadaş olmaktan seni dinlemekten…her canlının bu hayata bir geliş nedeni olduğuna inanlardanım ben….ve yaşadığımız herşeyin bir nedeni olduğuna da…günün birinde buluşacağımızı düşünmezsek eğer bu tip ayrılıklara dayanmak mümkün mü…çok acı çekmemesini diliyorum…

  11. >Zifte bulanıp ölen kaplumbağa haberini duyunca içim burkulmuştu.Şimdide tekirin sayılı günlerinin kalması üzüntü verdi.

  12. >er yada gec bunu yasiycaz . bunu biliyoruz ama buna hicbir zaman hazir degiliz . gozleri islaninca bile panik olan ben , eger birgun kedimi kaybedersem ne yaparim diye dusunuyorum . ama kedi aski cok farkli bisey . hicbirinin yari doldurulamaz ama yeni bir kediye yuregini ve evini ac . ben oyle yaptim !onlar bizim bebeklerimiz . acini paylastigimi bil!

  13. >benim bir evcil dostum yok ama bu yazıyı okurken cok duygulandım, sanki benim kedimmis gibi hissettim ve üzüldüm. Tekir 18 yıl gibi uzun bir süre yasadıysa bu belki de sizin sayenizde oldu =)

  14. >nonim… uzulme lutfen… bence tekir yeryuzunde en cok sevilen kedilerden biri… ve onu bu sevgi bunca yıl yasattı, sımarttı… tek dilegim oglusumuzun acısı olmasın hic…

  15. >Nonim inan şuan ağlıyorum tutamadım kendimi 😦 benimde bir kedim var.. 3 yaşında ama onu evlat gibi seviyorum.. Onu çok sevdiğim bir insan neyse onun yerine koyuyorum ve bütün kedi köpek anne babaları da benimle aynı fikirdedir sanırım 😦 Bu yüzden beslemeyenler bu duyguyu asla bilemez… Ne yazık ki onların ömrü çok kısa sen ona çok iyi bakmışsın… 18 yaş bir kedi için mucize gibi birşey… kediler huysuz ve nazlıdır ona köle olursun ama gene de memnun edemessin ne kdr iyi bakarsan bak.. bu yüzden kendini suçlama bu o yaramazların en büyük özelliklerinden işte…ne yazık ki onlar aramızdan erken gidiyorlar… offffffff bilmiyorum ne diyeceğimi… lucy’yi kaybetmenin düşüncesi bile ızdırap :(( ama buna hazırlamak zorundayız kendimizi :((((((( üzülme demeyeceğim kesinlikle :((( ne diyeceğimi bilmiyorum ya çok üzüldüm gerçekten … sadece içini rahat tut çok iyi bakıyorsun ona çünkü….

  16. >BELLİ BİR SÜRE SONRA EVCİL BİR HAYVAN OLMAKTAN ÇIKIYORLAR …BİR ARKADAŞ ,DOST, ABİ,ABLA,ÇOCUK…YERİNİ KİŞİ KENDİSİ BELİRLİYOR HAYATINDAKİ VARLIĞIN VE GÜNÜN BİRİNDE HER CANLI GİBİ GİDİŞİİN İLK SİNYALLAERİ GELDİĞİNDE ORTALIĞI KEDERE BOĞMAYA YETİYOR…HERŞEYİNİZ GİDİYOR ….HAYATINIZ..VE ANLAMI..SİZE KALAN SADECE ÜZÜLMEK…ÜZÜLME DEMEK KOLAYDIR UYGULAMASI ZOR…OYÜZDEN YAPABİLECEĞİM EN İYİ ŞEYİ YAPIYORUM İYİ DİLEKLERİMİ YOLLUYORUM UMARIM İYİLEŞİR VE YİNE SİZİNLE OLUR HATTA ÖYLEKİ REKOR KIRIP BİR 18 YIL DAHA…

  17. >Sibelcim,Bütün bu hissettiklerini çok yeni hissetmiş biri olarak Tekir için çok üzüldüm…ama eminim 18 yaşına kadar sevgiyle yaşamış bir kedicik hayatının her anını mutlu geçirmiştir. Ben de 12 yıllık kedimi henüz 2 hafta önce kaybettim, benzer hesaplaşmalara girdim. Ama sonra düşündümki, son anına kadar hayata dönebilmesi için elimizden geleni yaptık. Şimdi bence -ki zaten yapıyorsun biliyorum- Tekir için dua edelim, bu hasta günlerini çabucak atlatsın, en kolay ve acısız geçirsiz bu zamanları.Çok geçmiş olsun.Zeynep

  18. >Sibelciğim, inşallah iyileşir de bütün veterinerlerin ağzını hayretten açık bırakacak kadar uzun süre daha sana yarenlik etmeye devam eder Tekircik..

  19. >Nonim ben cook iyi anliyorum senin demek istediklerini.Haftasonu kopegim hastalandi napacagimi sasirdim.Heleki 18 senede ona nasil alismissindir.. cok uzuldum senin adina.. 😦

  20. >Seni çok iyi anlıyorum canım bende bundan yedi sene önce köpeğimi kaybetmiştim onu o kadar çok seviyodumki halada zaman zaman aklıma gelir üzülürüm;( Hayvanlar insanın zamanla bir parçası oluveriyorlar onları hayvan olarak değilde bir dostun, sırdaşın gibi görüveriyorsun.Tekirde dünya tatlısı bir kedi ona ne kadar iyi bakmışsınki bu kadar sene yaşamış seninle.İnşallah çok fazla acı çekmesin diye diliyorum tatlım.regina

  21. >yazııık.Geçmiş olsun.Tekrar iyileşir umarım.Hiç kedim olmadı ama bir köpeğim vardı iki yıl önce .Dayanamadım bir arkadaşıma verdim.Büro da akşamları yalnız kaldığı için sabahları gözyaşları içinde buluyordum onu.Dayanamadım daha fazla arkadaşıma verdiim.Tekrar geçmiş olsun.

  22. >Nonicim,Kedi beslemedim doğrusu, pek hayvansever bir insan da sayılmam yani tabii iyi davranırım hayvancıklara ama çok özel ilgim yoktur. Ama yazın beni çok üzdü. Demek kedi sahipleri bunları yaşıyor, farkında değildim.Umarım daha iyileşir ve yaşamaya devam eder. 18 yıl dayanmış daha da dayansın :)Öperim, geçmiş olsun.

  23. >Ne desek boş, üzüntüyü yaşayan sensin… ama sıradan bir sokak kedisinin ömrü 3 yılmış… sen Tekir’in ömrünü 6’ya katlamışsın. Hayatımızdan bir çok şey/kişi gidiyor, ve hiçbirşey onların yerlerini tutamıyor. Ama her yeni şeyi/kişiyi farklı şekillerde sevebiliyoruz. Hep diyorsun ya: Asla ASLA deme :)3 kedili bir evden kucak ve mır mır dolu sevgiler 🙂

  24. >Çektiğin acıyı anlayabiliyorum. Kedi de olsa o senin hayatını paylaşan bir dost. Birçok insandan daha çok yakındır sana eminim ki… Hayatın gerçeği ölüm ama ne olursa olsun içimizi acıtıyor…

  25. >sen bugün beni ağlatacaksın kesin! nerden girdim şu arşive bilmem ki :'sana bahsetmiştim benimde Tarçın'ım finom var. Her canlı gibi oda birgün veda edecek…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s